Služby
Speciálně pedagogická diagnostika
· diagnostika raných gramotnostních a s rozvojem gramotnosti souvisejících dovedností
· posuzování předpokladů k rozvoji čtení a psaní
· diagnostika dítěte předškolního věku
· diagnostika školní připravenosti
· diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní
· test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky
· diagnostika logopedická
· vstupní vyšetření Neuro-vývojové stimulace
Reedukace SPU
· práce s žáky se specifickými poruchami učení jako je dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie
· při reedukaci se zaměřujeme na rozvoj jednotlivých dílčích funkcí (sluchové vnímání, zrakové vnímání, hmatově pohybové vnímání a motorika, časoprostorová orientace, intermodalita, serialita)
· vhodné pro žáky s potížemi v oblasti osvojování si čtení, psaní, počítání
Rozvoj předškolních a školních dovedností
· komplexní práce s dětmi a žáky
· příprava na začátek školní docházky
· doučování jako nedílná součást reedukační péče
· nácvik efektivních učebních strategií
Rozvoj komunikačních schopností a dovedností
· logopedická prevence narušené komunikační schopnosti
· rozvoj komunikačních schopností a porozumění
Neurovývojová stimulace
· psychomotorická terapie zaměřující se na potlačení přetrvávajících primárních reflexů, které mohou způsobovat obtíže dětem i dospělým v psychomotorickém vývoji (v oblasti čtení, psaní, s pohybem, soustředěním, regulací emocí, artikulací a řečí, zvýšenou citlivostí, noční pomočování...)
· na první návštěvě je provedeno vstupní vyšetření, kde zjistíme, zda u jedince přetrvávají primární reflexy
· NVS se skládá z několika cviků napodobující pohyby, které jsou vyvolány primárními reflexy
· kontrolní terapie, kde společně zkontrolujeme aktuální cviky a klient dostane cviky nové, které procvičuje následně sám doma, je ideální v rozmezí 3-4 týdnů
· samotné cvičení trvá přibližně 10 minut a je zapotřebí ho doma opakovat nejlépe každý den
Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina
· příprava na čtení zábavnou formou
· rozvoj fonematického uvědomování vede k pochopení hláskové struktury slova
· trénink má celkem 33 lekcí po 40 minutách, probíhá obvykle 1x týdně
· vhodné pro předškoláky, děti s odkladem školní docházky, děti s obtížemi ve vývoji řeči, cizojazyčné děti, žáky s obtížemi ve čtení na počátku školní docházky a další
Práce s dětmi s OMJ nebo s bilingvními dětmi
· vhodné pro děti s odlišným mateřským jazykem než český jazyk, nebo pro děti se dvěma mateřskými jazyky z nichž jeden je český jazyk
Jak probíhá návštěva poradny?
Po úvodním rozhovoru se zákonným zástupcem a dítětem bude provedena vstupní diagnostika dítěte. Nedílnou součástí každé diagnostiky je také osobní a rodinná anamnéza. Na základě diagnostiky dítěte se společně domluvíme na následné terapii a další péči, která bude dítěti sestavena na míru dle jeho individuálních potřeb. Dohodneme se také na další formě podpory, kterou dítěti můžete poskytnout také doma.
Pokud máte jakékoli zprávy nebo doporučení od jiných odborníků (klinický logoped, PPP, SPC, pediatr, psychiatr, foniatr, klinický psycholog…), vezměte je s sebou. Mezioborová spolupráce je důležitá, aby Vašemu dítěti byla poskytnuta ta nejvhodnější péče.
Zákonným zástupcům ani školám nevydávám doporučení podpůrných opatření ani podklady pro odklad povinné školní docházky. Tyto dokumenty vydávají pouze školská poradenská zařízení jako je pedagogicko-psychologická poradna, případně speciálně pedagogické centrum.